تبلیغات
زندگی صفحه بازی شماست - مقالات و دانستی ها در مورد بازی ها


دانش آموزان و پرورش خلاقیت


عادات جدید و نو از فكر كردن و اندیشیدن، یاد گرفتنی هستند. اگر عادات و روش‌های آموزش تغییر‌كند و به خوبی منتقل شوند، تغییر در عادات تفكر و روش‌های اندیشیدن دانش آموزان نیز رخ می‌دهد. یك روش و رویكرد این است كه روش و سبك پرسش كردن از دانش‌آموزان را تغییر‌دهیم.


تاثیر نوع اسباب بازی در گفتمان کودک



نوزادان و خردسالانی كه با اشكال مختلف اسباب بازی‌ها بازی می‌كنند، رشد گفتاری قوی‌تری دارند و دو برابر سریع‌تر از سایر همسالان خود می‌توانند واژه‌ها و كلمات جدید را یاد بگیرند.



تاثیر اسباب بازی بر رفتار کودک

عصر حاضر آمیخته ای از پیشرفت علم و تكنولوژی و زندگی ماشینی است و نیازمندی ها، احتیاجات و شرایط جدیدی را برای انسان به وجود آورده است. در همین راستا خانواده ها یا پدیده جدیدی به نام بازی های رایانه ای مواجه هستند كه سلامت جسم و روح كودكان آن ها را هدف قرار داده است.




بازی در کودکان



بازی یكی از نیازهای اساسی كودكان به شمار می‌رود. مهم‌ترین و اساسی‌ترین فعالیت كودك به شمار می‌رود كه در عین سرگرم كردن كودك كاركردهای مهم دیگری را داراست كه هر یك از این كاركردها به جنبه‌ای از زندگی كودك مربوط می‌شوند از این لحاظ شرایط بازی، آزادی كودك در بازی، اسباب بازیهای مورد استفاده كودك و مدت زمانی كه به بازی با كودك اختصاص داده می‌شود اهمیت شایان توجهی دارد.



حمایت از کودکان 


هنگامی كه شما در خصوص واژه‌ی خلاق و یا خلاقیت می اندیشید، این واژه ها چه معنا و مفهومی برای شما دارند؟ آیا معنی آن‌ها، پدید آوردن، ساختن و ایجاد كردن است؟ ممكن است با خود فكر كنید كه معنای خلاقیت این است كه شخص قادر باشد كه فرضاً یك ساز موسیقی را به خوبی بنوازد یا نقاشی خوبی بكشد و یا شعری بسراید. به هر حال هر كسی خلاقیت و خلاق بودن را ستایش می كند اما واقعیت این است كه ما تعریف خاصی كه تمام افراد با آن موافق باشند نداریم.



خلاقیت در کشورهای شرقی و امریکا

روابط بین معلمان و دانش آموزان



از این جهت كه در كشورهای آسیای شرقی یك نگاه و رویكرد جمعی دارند، هم دانش آموزان و هم معلمان به گونه ای عمل می كنند تا مبادا شهرت و یا آبروی خود را بین جمع و اجتماع از بین برده و لطمه ای وارد نمایند. به معلمان احترام خیلی زیادی گذاشته می شود و هرگز حرفی مخالف آنها نمی زنند و از این رو، دانش آموزان انتظار دارند تا معلم سر صحبت را باز كند و ارتباط برقرار نماید و دانش آموزان فقط زمانی سخن می گویند كه از سوی معلم از آنها خواسته شود تا حرف بزنند. حتی اگر معلم چیزی یا مطلبی را بگوید كه دانش آموز نفهمد، دانش آموز حرف معلم را قطع نمی كند.




خلاقیت در تعلیم و تربیت

اعتقاد و ایده ی كوشش و تلاش و جدیت


فلسفه ی تعلیم و تربیت در آسیای شرقی، نظام اخلاقی كار سخت و با علاقه ایثار و فداكاری و.. را آموزش می دهد. به افراد می گوید كه بالاخره نوع نگرش به زندگی، منجر به موفقیت خواهد شد و عامل هدایت كننده ای به سمت مستعد و پر توان شدن اشخاص خواهد بود والدین كودكان در آسیای شرقی بر این باورند كه كسب نمرات خوب و پیشرفت تحصیلی نشات گرفته از سخت كوشی و پشتكار، استقامت و سماجت و تداوم در كار است




تعلیم وتربیت در امریکا و اسیا





حمایت خانوادگی

در آسیای شرقی، پدر و مادرها در امور مدرسه سهیم هستند و به نوعی یك كمك كار و همیار مدرسه می باشند. در كشور كره، خانواده ها برای موفقیت تحصیلی فرزندانشان به طور كامل حمایت می كنند اما نوع حمایت ها در بین خانواده های آمریكایی به صورت دیگری وجود دارد و كمتر از كره ای ها می باشد.





نظام آموزش شرقی
: نقاط ضعف و قدرت




نظام های آموزشی از انتظارات فرهنگی و ایدئولوژی شكل گرفته و عمل می آیند. نظام های آموزشی شرق و غرب به همان اندازه­ای كه فرهنگ هایشان با هم تفاوت دارند، فرق كرده و از یكدیگر متمایز می‌شوند .این نظام ها ناشی از نقاط ضعف و قوت این گونه فرهنگ ها هستند.




پرورش توانایی ذهنی


برای بهبود بخشیدن به عملكرد مغز، تمرینات جسمانی مانند قدم زدن یا بازی‌هایی كه در یك محوطه اجرا می‌شوند مانند پریدن و جست‌وخیز كردن و غیره می‌توانند مفید باشند .تمرینات منظم علاوه بر اثرگذاری به مغز، طبعاً برای سلامت جسمانی و تناسب اندام نیز سودمند خواهند بود و این سلامت جسمانی برای هر شخصی از جمله كودكان ضروری هستند.

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • دانشگاه محقق