تبلیغات
زندگی صفحه بازی شماست - معرفی بازی گره (پیچ در پیچ )
بازى گره یك بازى همه پسند و جالب براى تمام سنین مى‌باشد. در این بازى پرتحرك بچه‌ها علاوه بر رقابت و شادى تمرین مى‌كنند تا تعادل بدن خود را در هر وضعیتى حفظ كنند. این بازى به این دلیل گره نام دارد كه دست و پاى بازیكنان در آن حسابى به هم گره مى‌خورد.

تعداد نفرات :2_4

گروه سنی : 5 سال به بالا

مدت بازی :15 دقیقه

كشور سازنده :جمهوری اسلامی ایران

قیمت :17000تومان

تلفن سفارش:09335716334

برای خرید می توانید در قسمت نظرات شماره تماس خود را قرار دهید تا ما با شما تماس بگیریم

ین بازی همه بدن شما را به حرکت وادار می کند و دنیایی از خنده و شادی به همراه دارد! گره از یک صفحه پلاستیکی بزرگ که زمین بازی شماست و یک صفحه عقربه دار کوچک که به شما دستور میدهد تشکیل شده. در این بازی به 2 تا 4 نفر بازیکن و یک نفر کمک احتیاج دارید. خوب بدنتان را ورزیده کنید تا خوب کش بیایید! روش بازى 1. زمینه بازى را بر روى زمین صاف پهن كنید. اگر مى‌خواهید در بیرون از خانه بازى كنید، زمینه را بر روى چمن پهن كرده و مطمئن شوید كه هیچ‌گونه سنگ یا جسم سختى زیر صفحه قرار ندارد. 2. از میان خود یك داور انتخاب كنید. داور كسى است كه چرخه گردون را مى‌چرخاند و بر اجراى درست بازى نظارت مى‌كند. چرخه شانس به چهار بخش تقسیم شده است: دست راست، دست چپ، پاى راست، پاى چپ. هر كدام از این بخش‌ها شامل چهار رنگ موجود در صفحه هستند: قرمز، آبى، زرد و سبز. 3. كفش‌هاى خود را در بیاورید. 4. بر روى زمینه بازى قرار بگیرید. اگر دو نفر هستید، هر یك در دو سر انتهایى زمینه (از درازا) در مقابل یك‌دیگر قرار بگیرید به‌شكلى‌كه یك پا بر روى خانه‌ى زرد و پاى دیگر بر روى خانه‌ى آبى قرار بگیرد. اگر سه نفر هستید، نفر سوم بر روى لبه‌ى طولى صفحه در دو خانه‌ى قرمز وسط بایستد. در بازى چهار نفره، چهارمین نفر در طول دیگر صفحه در دو خانه‌ى سبز وسط، مقابل نفر سوم قرار مى‌گیرد. 5. داور عقربه‌ى چرخه شانس را مى‌چرخاند و رنگ و دست یا پایى را كه عقربه نشان مى‌دهد با صداى بلند مى‌خواند مثلا: "دست راست - قرمز"، در این‌جا همه‌ى بازیكنان باید دست راست خود را هم‌زمان بر روى یكى از دایره‌هاى خالى قرمز روى زمینه قرار دهند. 6. بعد از انجام حركت اول، داور دوباره چرخه شانس را مى‌گرداند و بازیكنان باید بدون حركت دست و پاى دیگر خود، تنها حركت بعدى اعلام شده را انجام دهند. به همین ترتیب بازى ادامه مى‌یابد اگر بازیكنى تعادل خود را از دست بدهد و یا زانو یا آرنجش با زمینه بازى یا با زمین برخورد كند (تماس پیدا كند) یا حتى كامل به زمین بیفتد بازنده است و باید از بازى خارج شود. در نهایت تنها یك نفر در بازى باقى مى‌ماند كه او برنده است. راهنمایى: سعى كنید حركات خود را به گونه‌اى انتخاب كنید كه به سمت منطقه‌ى حریف پیش بروید تا او مجبور شود براى انجام حركات، از میان دست و پاى شما به سختى عبور كند. قانون‌ها 0 2A هر خانه تنها جاى یك دست یا پا است.اگر دو بازیكن به سمت یك خانه‌ى مشترك بروند، داور تصمیم مى‌گیرد كه كدام‌یك زودتر خانه را تصاحب كرده و نفر دیگر باید خانه‌ى هم‌رنگ دیگرى را پیدا كند. اگر در همان لحظه همه‌ى شش خانه‌ى هم‌رنگ پر باشند، داور دوباره عقربه را مى‌چرخاند و حركت دیگرى را مى‌گوید. 0 2A وقتى داور تركیبى را اعلام كرد كه شما در همان لحظه روى آن بودید، باید دست یا پاى خود را روى جاى دیگرى با همان رنگ بگذارید. 0 2A هیچ‌گاه نمى‌توانید دست یا پاى خود را از روى خانه‌ها بردارید مگر این‌كه داور حركت دیگرى را با همان دست یا پا اعلام كند.استثنا: زمانى‌‌كه داور مجاز بداند مى‌توانید دست یا پایتان را كمى بالا بگیرید تا بازیكن دیگر از زیر آن رد شود بنابراین قبل از انجام این كار باید به داور اعلام كنید و از او اجازه بگیرید. گره دو نفره اگر مى‌خواهید دو نفره و بدون داور بازى كنید، به چرخه شانس احتیاجى ندارید. دراین حالت، یك بازیكن مشخص مى‌كند كه كدام دست یا پا را حركت دهند و بازیكن دیگر رنگ خانه‌‌ى هدف را تعیین مى‌كند كه این كار یك در میان بین دو نفر انجام مى‌شود. ادامه‌ى بازى مانند توضیحات قبل است. بازى براى بیشتر از چهار نفر در این حالت به تیم‌هاى دو نفره تقسیم شوید و دو به دو در مقابل هم بازى كنید. تیم‌هاى برنده در مقابل یك دیگر بازى مى‌كنند و در نهایت یك تیم به عنوان برنده‌ى نهایى مشخص مى‌شود. قوانین، مانند بازى چهار نفره است با این تفاوت كه اعضاى یك تیم مى‌توانند به طور مشترك دست یا پاى خود را بر روى یك خانه بگذارند. زمانى‌ كه یكى از اعضاى تیم در بازى ببازد، كل تیم بازنده به حساب آمده و باید از بازى خارج شود. مى‌توانید این نوع از بازى را در حالت چهار نفره هم انجام دهید. گره نوبتى اگر تعداد شما از چهار نفر بیشتر است یا دوست دارید انواع مختلفى از این بازى را امتحان كنید مى‌توانید گره نوبتى را امتحان كنید. حركت‌هاى بازى توسط داور، براى هر نفر مشخص مى‌شود. به این معنى كه داور براى اولین بار صفحه گردون را مى‌چرخاند و حركت نفر اول را تعیین مى‌كند. بعد ازانجام حركت نفر اول، داور حركت نفر دوم را مشخص مى‌كند و به همین ترتیب نوع حركت براى بقیه‌ى بازیكنان ادامه مى‌یابد. مانند قبل بازیكنان بازنده از بازى خارج مى‌شوند، آخرین فرد باقى مانده برنده‌ى بازى است.

تاریخ : شنبه 15 مهر 1391 | 03:33 ب.ظ | نویسنده : گروه پازل | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • دانشگاه محقق